Det här med motivation

1kommentarer

Varför i hela friden är det så svårt att motivera sig till att göra en enda grej när man inte har något annat att göra alls och så lätt när man har massor att göra.

Att vara arbetslös är tortyr. Jag hatar det. Jag har inte varit motiverad till någonting på flera månader.
Jag har börjat skjuta upp saker. Det är ju ändå bara mig det påverkar.
Jag gör ingenting och jag blir så himla utmattad av det.
Jag behöver ha saker att att göra, saker som jag inte gör bara för mig eftersom jag helt skiter i såna saker nu. Jag är så himla trött på mitt eget sällskap och trött på att bara göra saker som bara spelar någon roll för mig.
Jag vill ha ett jobb, men det känns så hopplöst. Arbetsförmedlingen säger "Det finns inga jobb. Men du ska söka ändå. Gör du inte det skickar vi ett hotbrev och tar ifrån dig den lilla inkomst du har."
Jag har blivit bitter. Det värsta jag vet är att se folk i min ålder som jobbar. Hur i hela friden har de lyckats få ett jobb?? De kanske vet hur man ska göra och det vet inte jag. De har väl kontakter och det har inte jag.
Kan de inte bara hitta på jobb för att minska arbetslösheten??
Jag mår så mycket bättre när jag har saker att göra, då vaknar jag till liv och orkar helt plötsligt göra saker för mig själv också! VARFÖR FATTAR INTE FOLK ATT JAG VERKLIGEN VILL JOBBA OCH VERKLIGEN VILL GÖRA DET BRA?!?!?!?!?!
Det är tydligen allt eller inget.

1 kommentarer

Nina

04 Mar 2013 11:44

<3 För att du är värd det <3

Kommentera

Publiceras ej