Försök nr 6. Tror jag.

0kommentarer

Ok, jag ska försöka mig på det här med att blogga igen.
Jag tror att det är blir min 6:e blogg, varav i alla fall 3 har varit hemliga och innehållt typ 3 inlägg var. Stabilt!
Men jag ska försöka igen. Uppdateringen blir antagligen sporadisk eftersom jag inte riktigt har så mycket att skriva om.
Jag skulle ju såklart kunna skriva hur många inlägg som helst om hur jag klipper tånaglarna, stirrar på en tall genom fönstret eller packar diskmaskinen, men jag tror inte att det skulle bli så värst intressant. 
Men det här kan ju vara bra! Jag får se till att göra saker så att jag har någonting att skriva om!

I dag har jag faktiskt någonting att skriva om! Jag har bebisgosat!
Jag har ärligt talat inte varit speciellt förtjust i bebisar/barn tidigare, har inte förstått mig på dem och jag har verkligen inte förstått mig på de vuxnas hysteri. Eeehm.. Hallå? Har ni märkt att den inte har speciellt mycket päls?? Päls är väldigt viktigt för att något så litet ska vara intressant. Gärna en svans (om så bara en stump) och morrhår också. Seriöst???? Fast jag har alltid tyckt att jag själv som bebis var otroligt söt. Men det antar jag att alla tycker. 
MEN NU! Någonting har hänt. Jag kan tycka att de är SÖTA! Utan PÄLS! 
Min kompis Ellie var här med sin lilla Samuel, 3 månader, och guuuud så söt. Han dregglade massa på mig och jag tyckte till och med att det var gulligt!
Jag hade en liten present också, en body med polisbilar på.

Jag och Ellie för typ 100 år sedan, något avrundat.
 
För övrigt är jag jättetrött. Förra veckan kissade Sissi ner min fina läderfotölj och jag vet inte hur jag ska få ren den. Jag tog bort alla knappar och tog ur dynorna och snälla Thomas tvättade dem med tvättmedel i badrummet (medan jag sökte febrilt på internet efter tips, ett sökande som övergick till att söka lägenheter i markplan). Jag tror att dynorna är rena nu, men de vill för tusan inte torka! 
I går morse gick vi upp 7 (efter ca 4 timmars sömn, fyyyy Karin!!) och la dem i torkskåpet i tvättstugan. Så gick vi hem och sov en timme. Gick tillbaka och satte igång torkskåpet igen eftersom det inte går att ställa på mer än en timme. Gick hem och sov en timme osv x3.
Inte torra ändå. Tips någon??
Lädret är svårt det med. Kemtvätt kanske, men är det svindyrt så kanske det blir bättre att lämna in allt till en tapetserare och få nytt överdrag.
I går kväll kissade hon i sängen. Jag hann lyfta av täcket innan det sjönk igenom till madrassen som tur var, men ändå.
I dag bokade jag tid hos veterinären så att de får undersöka henne, men jag tror att det är psykiskt. Ska boka tid hos en djurkommunikatör också. Hon MÅSTE bli bra. 

Lill-Sissen
 
Nu ska jag äta, misstänker att mitt och Ellies morotskakefika inte räcker till att överleva på. Fast morötter är ju nyttigt. Ännu ett fy till mig för att jag åt godsaker på en vardag. 

Kommentera

Publiceras ej