Veterinärbesök

0kommentarer

I dag var Sissi till veterinären. 9.15 stoppade vi henne i kattburen och åkte iväg. På vägen skulle vi köpa små kattsticks som hon tycker om, göra upplevelsen lite mer positiv! Men de hade inte den sorten vi brukar ha och Sissi tyckte antingen inte om eller hade ingen aptit.
Det jamades och det var ju helt obeskrivligt obehagligt att för första gången någonsin åka iväg någonstans utan Kajsa! 
Det gick bra hos veterinären, men de hittade som väntat inget fel. Det sitter i psyket. Vi köpte med oss en feromon-dosa som utsöndrar feromoner (hörs iofs på namnet) och som ska göra katter mer harmoniska. 
Hoppas det fungerar! 
 
Sissi satt med munnen öppen i flera timmar efter veterinärbesöket. Antagligen sviter efter lugnandet.
 
Efter att ha varit hem en sväng och letat en utbildning att gå tills jag får bättre resultat på högskoleprovet (verkar svårt, allt känns så djävulskt ointressant och tråkigt!) så skjutsade Thomas ner mig på stan. Jag hade nämligen klipptid.
Jag var rätt nervös och skämdes lite eftersom det var ett år sedan jag klippte mig senast... Då klippte jag mig på samma ställe och nu blev jag genast igenkänd. Mycket för att jag klippte kort senast och de la upp bilder på sin facebook, som de precis hade kollat igenom idag.
Håret hade dock klarat sig fint, trots en utlandsresa i helvetisk värme. Sköööönt. Jag älskar mitt hår. 
Nu doftar det smultron av frisörens underbara hårspray! :)
 
Nu ska jag nog träna lite. I ärlighetens namn så har inte jag tränat alls i januari. Jag har inte orkat. Orkar egentligen inte nu heller, men jag tror att min otroligt fruktansvärt onda rygg kan bero på att jag inte har tränat. 
Något måste göras åt den, för den gjorde ont även när jag tränade, men den har en tendens att bli ännu värre när jag är stilla. Så för att slippa spänningshuvudvärk varje dag ska jag tvinga mig till att träna nu. 
Vad är det som häääänder med mig?? Jag ÄLSKAR ju att träna! Så varför orkar jag inte, varför längtar jag inte?
 

Kommentera

Publiceras ej