Hemma

0kommentarer

Jag vaknade med ont i halsen, vilket inte går så bra ihop med praktiken eftersom min handledare ska donera en njure till sin syster om nån vecka och absolut inte får bli sjuk.
Så jag skickade iväg ett sms och gjorde allt jag skulle och när det blev tid att åka och jag inte fått svar så åkte jag. Skulle antagligen få svar på vägen och om jag fick klartecken så var jag i tid. 
Men jag fick vända (är lättad faktiskt, jag vill inte sabba det där!!).
 
När jag kom till en trevägskorsning som är precis innan man kör in på vår gata kom det en bil från höger så jag stannade. Det var bara det att tanterna i bilen inte förstod högerregeln och vägen jag åkte på var ju lite större än deras så de trodde att jag hade företräde. 
Eftersom jag hade god tid på mig och ingen bil bakom vägrade jag köra, så tillslut körde de. När jag såg mig omkring upptäckte jag att alla tanter och gubbar på gatan hade stannat upp och stirrade på mig. 
En gubbe såg jätteroad ut, typ "Lilla flicka, du har så mycket att lära om trafikregler" och jag hade lust att ta ner rutan och skrika "HÖGERREGELN! JAG har rätt, NI har fel!!". Han såg så överlägsen ut.
 
Nu är det ju väldigt många som inte kan högerregeln och det är väl inte hela världen, men jag blev bara så irriterad att ALLA stannade och stirrade på mig!
 
Såhär såg de ut

Kommentera

Publiceras ej