JAG HAR KÖRKORT!

2kommentarer

Jag har sedan i måndags kl. 15.30 KÖRKORT! 
Snacka om att det kändes grymt konstigt att sätta sig själv i bilen och köra hem till mamma och pappa.
Pappa visste hela tiden att jag hade bokat uppkörning, mamma och Erik visste ingenting, kul att överraska!
Så jag ringde Erik och frågade om de var hemma.
 
Erik: Ja. När kommer du då?
Karin: Jaa.. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar att komma till er riktigt, men inte jättesnart.
 
Så släppte jag av Thomas hemma hos oss (som hade så ont i ryggen att han knappt kunde komma ur bilen. Idag är han på jobbet trots mina protester att vänta en dag till.) och körde raka vägen hem till familjen.
Mamma släppte in mig.
 
Mamma: Cyklade du hit? Det gick så fort!
Jag: Näe, jag tog bilen. (Nonchalant)
Mamma (med tappad haka): VA!? ÄR DET SANT? HAR DU....??
Jag: JAG HAR KÖRKORT!!
 
Haha, oj vad kul det var! 
 
Jag är så himla stolt över mig själv för att jag klarade teorin och körningen på första försöket och BRA dessutom! Det var jag inte säker på, jag var så nervös att jag nästan kräktes. Jag fick sendrag i hela tungroten iaf, kändes som om hela käften skulle sprängas! :O
Skönt att det är klart, nu kan jag koncentrera mig på att lära in annat :)

2 kommentarer

Nina

21 Mar 2013 08:22

Grattis!!! Vad vi ser fram emot att få åka med dig!!! Kör försiktigt!!! KRAMAR från Hanna och Nina.

Alina

21 Mar 2013 10:32

Grattis till körkortet! :)
Nej, jag tränar på Fysiken.

Kommentera

Publiceras ej